NEO lms MaYoR Facebook oldalunk

1szazalek Kérjük, Önök is támogassák munkánkat személyi jövedelemadójuk egy százalékával!

Köszönettel!

Budenz József Gimnázium Alapítvány

adószámunk:
19703770-1-41

PROJEKTOKTATÁS A BUDENZ JÓZSEF ALAPÍTVÁNYI GIMNÁZIUMBAN


A 2005/2006-os tanévben iskolánk felmenő rendszerben bevezette a projektoktatást. Tanulóink a tanév során kétszer, projekttáborban vesznek részt, amely táborok Magyarország Nemzeti Parkjaiban valósulnak meg. Az öt év alatt, diákjaink bejárják, és komplex módon megismerik, feldolgozzák Magyarország 10 nemzeti parkját. A tábort három szaktanár kíséri, biológia-kémia, etika-emberismeret és földrajz-testnevelés szakos kollégák. A szaktanárok munkáját segítik a nemzeti parkok munkatársai, szakvezetői is.

Az első két tanév programjai:

  • Balatoni Nemzeti Park
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Aggteleki Nemzeti Park
  • Őrségi Nemzeti Park

                        I.      Az előkészítő munkálatok:

  • -      Megterveztük, kiválasztottuk a helyszínt, meghatároztuk azt célt, amit el szeretnénk érni az oktatásnak ezzel a formájával.
  • -     Meghatároztuk a „végterméket” /projektnapló/, amit el kell készíteni a résztvevő diákoknak.
  • -      Megszerveztük a túra menetét, a programot lépésről-lépésre, időbeosztást készítettünk.
  • -      Összeállítottuk az egyes tevékenységek sorát.
  • -    Összehangoltuk a munkánkat, az egyes feladatokat felosztottuk egymás között.
  • -      Feladatlapot állítottunk össze gyermekeink számára.
  • -      3 fős csoportokat alakítottunk ki a diákokból, kiosztottuk a részfeladatokat, résztémákat.
  • -      A szülőket és a diákokat teljes körűen tájékoztattuk a fent leírtakról.

  

                      II.      Mit várunk a projekttevékenységtől?

  • -      az önálló aktivitás fejlődését,
  • -      a kritikai gondolkodás, a problémamegoldó képesség, a megfigyelőképesség fejlődését,
  • -      a csapatmunkában történő munka tanulását, elsajátítását,
  • -      a környezettudatos magatartás kialakulását, megerősödését,
  • -       a lényegre törő jegyzetelés elsajátítását,
  • -      a szakanyagok gyűjtésének, szelektálásának módszerét megtanulják diákjaink,
  • -      megtanuljanak egy-egy témát komplex módon feldolgozni,
  • -      a számítógép és egyéb informatikai, digitális eszközök készség szintű használatát a munka szempontjából,
  • -      az adott helyzethez, környezethez történő alkalmazkodó készség fejlődését,
  • -      a tanár-diák viszony ember közelibbé válását,
  • -      gyermekeink megérezzék a természettel való együttélés harmóniáját, annak szükségességét,
  • -      életvezetésük szerves részét képezze a természet szeretete és a természet diktálta törvények elfogadása és tisztelete.

 

                   III.      A projekt során szerzett ismeretek és tapasztalatok feldolgozása

  • -      a tesztfüzet hiánytalan kitöltése, majd beadása,
  • -      a projektnapló elkészítése, az információk rendszerezése, kiegészítése,
  • -      a gyűjtött termések, levelek elrendezése, mellékletek, illusztrációk készítése,
  • -      képes beszámolók készítése >>> ,
  • -      közös projekttabló készítése

 

                   IV.      Közzététel

  • -     a naplók, projekttabló,
  • -      az iskola nyílt napján lehetőséget kapnak tanulóink a munka bemutatására,
  • -      projekt délután az érdeklődő szülők és kollégák számára,
  • -      az iskola honlapján megjelentetési lehetőséget kapnak diákjaink,
  • -      az iskolaújság,

  

                      V.      Értékelés

  • -      a tesztlapok értékelése
  • -      a projektnaplók értékelése
  • -      a projekttábor és az elvégzett munka értékelése a diákok szemszögéből ,
  • -      a diákok önértékelése,
  • -      a projektvezető tanárok önértékelése,
  • -      előre mutató kritika megfogalmazása,

 

                   VI.      A tevékenységek bővítése

  • -      A diákok nyelvtudását figyelembe véve, a második évtől kezdődően egy-egy téma angol nyelvű bemutatása a projekt naplóban
  • -      Diákjaink személyiségfejlődésével összhangban tudatos csoportalakítás
  • -      Felsőbb évfolyamokon a szervezőmunka, valamint az utómunkálatok egy-egy részfolyamatának átadása a diákok kezébe
  • -      V. évfolyamon a projekt teljes lebonyolítása a diákok által, önállóan. A tanár már csak szükség esetén lép közbe.

 

Nyomtatás E-mail

Budenz József Alapítványi Gimnázium, Budapest
OM azonosító: 035315
1021 Budapest, Budenz út 1. 
titkárság: +36 20 500 5391
 +36 1 391 0127