Szülői estek az Alapítványi Gimnáziumban 2022.
Kedves Szülők!
Sok szeretettel invitáljuk önöket a szülőknek szóló interaktív programunk második féléves rendezvényeire.
Meggyőződésünk, hogy gyermekeik/tanítványaink sikeres 5 évéhez a szülők hatékony támogatása esszenciális.
Fontosnak tartjuk, hogy havonta, másfél havonta témaspecifikusan, elsősorban a serdülőkori lélekről, annak megértéséről beszélgethessünk önökkel, hogy a gyermeknek, szülőknek és tanárainknak örömforrás legyen az iskolai munka.
Önökkel együtt, és egyetértésben szeretnénk utat mutatni a felnőttkor hajnalán a gyermekek számára, ebben a koránt sem könnyű életszakaszban.
Gyakran segít, ha megoszthatjuk kétségeinket, esetleges tanácstalanságainkat, ötleteinket, örömeinket a szülőtársaikkal az iskola delegált fejlesztő szakembereivel, mindezt szervezett formában.
A beszélgetéseket az iskolában tartjuk Fekete Anna és Márkus Kriszta moderálásával.
Kollegáinkról pár gondolat:
Fekete Anna több mint 45 éves tanári múlttal rendelkezik, mindezek mellett pszichodráma csoportvezető, mentálhigiénés szakember. Anna a projektoktatás híve. A drámai elemeket bevarázsolja az oktatásba.
Márkus Kriszta mentálhigiénés szakember, tréner, aki a 9ny osztályokba járó diákoknak az önismereti foglalkozásokat tartja. Hosszú évek óta, többek között a fiatal felnőttek önismereti útjában nyújt támogatást, valamint serdülőkorú gyermekeket nevelő családokkal folytat szakmai beszélgetéseket. Munkája során fontosnak tartja tanár-diák-szülő kapcsolatrendszerének harmonizációját.
Témák és időpontok az alábbiak:
MÁSODIK FÉLÉVES SZÜLŐI BESZÉLGETÉSEK |
TÉMA |
FEBRUÁR 3. |
A december 9-i alkalom ismétlése: Fedezzük fel a felnőtt, gyerek, szülői Én állapotainkat a kommunikáció során, hogy jobban megértsük reakcióinkat, a saját működésünket, nem utolsó sorban gyermekeink viselkedését! |
MÁRCIUS 10. |
Hatékony kommunikáció a serdülővel III. rész Teljesen új elemként, igen aktuális témaként az erőszakmentes kommunikáció, továbbá megnézzük hasznos-e, vagy mikor a „miért” kérdés, végül az önbizalomerősítő mondatokra és azok hatására térünk ki. |
ÁPRILIS 28. |
Lelki ellenállóképesség és a stressz A stressz és az iskolai teljesítmény összefüggése. |
MÁJUS 26. |
A diákok eredményessége, felelősségvállalása az iskolában. Maximalizmus a diákok életében, mehet e az a jóllétük, eredményességük rovására. Önállóság, és felelősségvállalás erősítése a gyerekekben. Szorongás a teljesítmény miatt. Fedezzük fel, hogy kinek akar megfelelni a gyerek. |